Tillbaka till Vika! (träning med Felix!)

Idag har varit en späckad dag som vanligt, då menar jag inte att det är späck överallt Micke din ordvitsare där, bara att jag haft fullt upp. Jag åkte till Vika runt 10 tiden för att träffa familjen efter att jag bott i skara en månad, där fick jag såklart ett mycket varmt välkomnande, många kramar bland annat. Jag har hunnit med att leka med min syster Malva, 5 år, vi var på stranden, i lekparken, vid skolan, hos Rasmus och på en hel del andra ställen.
     Hos Rasmus testade jag Punch Out till Wii, som jag gissat var det helt bängt kul, skillsen sitter ju i sen 8 bitars tiden! Sen drog vi ner till stranden där jag och Malva badade, lekte och skvätte vatten på varandra, jag försöker få henne att våga gå ut lite djupare, det kommer nog snart. 
    Efter vi badat klart så blev det träningssnack med Felix. Det blir alltid träningssnack, vem jag än pratar med, så kanske inte så mycket överraskning där. Hur som helst leder det oss in på dagens på gogoplata, träning med Felix!

Först bilder från stranden:

Vi pratar om att det inte alltid är lätt att fånga ett slag eller en spark.

vi pratar om att plocka en spark

Att det ibland är lättare med takedowns från clinch, som den här giljon

Jag demonstrerar hur du tar giljon ordentligt

När felix gör den så visar jag hur du gör Von flue ut ur den!

Hur man gör Von flue ut ur giljo


Sen tog vi oss till min baksida för att fortsätta köra lite i skuggan:

Här visar jag en armbar från guard

Visar en armbar från guard

Sveper ner felix fån mount

Sveper ner felix från mount

Avslutningsvis pratar vi om varför man passerar guard med undre benet, som i bilden.
Någon som vet varför?

Visar hur man passerar guard med undre benet


I morgon ska jag försöka få lite mer bra bilder på attacker, helst en på locoplatan, ska bara hitta nån som vill vara offer. Jag tvivlar på att Felix går med på att jag gör den igen, efter idag.
     Morgondagen börjar med lite löpträning, sen äre grappling med Micke. Efter det drar jag till vika, ska försöka få ihop lite folk till träning där!
     Tills dess, gå och lägg er! Sömnen är viktig för muskelåterhämtning (cellreproduktion). Man kan inte träna effektivt utan den, något som jag ofta missar. Så ladda energi, i morgon väntar nya fighter!


Kommentarer
Postat av: Frika

Är det inte för att motståndaren jättelätt kan greppa tag i det undre benet annars, med sina ben. För att undvika det så flyttar man det undre först.



Du är så snygg förresten, jag älskar dig <3

2009-07-16 @ 00:06:03
URL: http://friiika.blogg.se/
Postat av: Frell

Första kommentaren och självklart rätt baby :D du håller koll! jag älskar dig med!

2009-07-16 @ 00:07:23
URL: http://[email protected]
Postat av: Frika

Coolt, jag lär mig ^^

2009-07-16 @ 00:08:14
URL: http://friiika.blogg.se/
Postat av: Micke

en annan bra sak när man flyttar undre benet först är att man kan lägga in ett hårt smygknä på pungen.. du tappar motståndaren nog snabbt... eller?

2009-07-16 @ 09:39:30
URL: http://gladiator.blogg.se/
Postat av: Frell

Haha, ah de är också en ordentlig fördel, jag börjar alltid med att hota området när jag ska passera, sätter några knän i närheten innan jag tar in knät i svanskotan :)

2009-07-16 @ 10:28:32
URL: http://gogoplata.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0