Riktigt najs idag!

Som förväntat blev det ett riktigt bra pass idag!

Idag kom Linder med mittsar så vi utvecklades, fick ben. började gå, började sparkas.

vi började med att gå igenom grunderna i allt och här kommer en kort genomgång.

Slag:
Slå raka slag, frigör höften och arbeta i tempo. efter varje slag återgår vi till guarden, förvänta ingen styrka i ett slag som inte får färdas sin sträcka. ditt ansikte, till motståndarens. glöm inte att aldrig släppa marken med fötterna.

Sparkar:
Det är viktigt att ha balansen i en spark, vi står rakt emot motståndaren snarare än helt på sidan som i många andra kampsporter, för att mitt ben ska kunna få styrka måste det som jag har i marken vara längre ut än jag vill träffa motståndaren. bensparkarna i rät vinkel med låret. 

Armbågar: kom ihåg att jobba med kroppen här och att inte slänga ut armen när ni armbågar, handen kan stanna kvar vid din egen haka.

Knän: Dansa grabbar, det är inte tungt om ni dansar med motståndaren. fatta tag i nacken och använd motståndaren som ett fint handtag att jobba emot, hoppa bak motsatt ben efter varje knä för att kunna komma med en skur av blixtar.

Sen blev det lite lek, lätt sparring med öppen hand och nedtagningar till groundgame.


Allt som allt var dagen lyckad, ni skötte er finfint grabbar, jävligt bra jobbat!




 Bilder kommer alldeles strax!

Kommentarer
Postat av: linder

De va fett nice



Fast mina ben kanske ska bli lite vigare xD

2009-07-10 @ 03:26:04
Postat av: Micke

Jag måste komma och gästa!!

2009-07-10 @ 10:02:50
URL: http://gladiator.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0