Inlägg två dagar försent!

I förrgår körde vi ett väldigt lungt pass, vi började med lite slag och sparkar, fokuserade på att de låga sparkarna måste komma in i 90 graders vinkel för att sen gå vidare till lite grappling. Den här gången fokuserade jag på att lära ut armbar från sidemount på nytt eftersom vi har lyckats rekrytera Fredrika och Emma. De som kan avslutade med lite lätt sparring och resten fortsatte träna på mittsarna eller kolla på.
     På kvällen samma dag gick vi över till Andreas, käkade god mat, lirade Halo 3 och såg på film. Om du fixar någon blogg som jag kan länka till så får du säga till Andreas.
     Det kan bli så att jag tar mig hem till nynäs idag, då flyttar bloggen och träningen över dit, men hur träningen går i skara kan man läsa på armbar. Istället kommer jag antagligen träna med Micke. Förhoppningsvis får vi även med oss fler av nynäshamnarna!

Här kommer en bild på en Straight jacket. Jag själv älskar det här greppet; man tar det från chill dog/kung fu move om motståndaren försöker hålla ner din fot och stoppa din gogoplata. Alternativt från double bagger, kung fu move, så fortsätter man ner med handen och fångar motståndarens axel. Presto! Den fungerar varje gång.



Kommentarer
Postat av: Micke

Hur gick det för tjejerna? blev det inga bilder när dom körde?

2009-07-12 @ 14:31:23
URL: http://gladiator.blogg.se/
Postat av: Frell

Ne, de är ju dom som har fotat så de blev lite svårt då :P men dom va duktiga, frika körde bara grappling, emma testade alltihop

2009-07-12 @ 17:20:17
URL: http://gogoplata.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0