Den va fin du!

Dagens träning gick bättre, inget regn, det duggade lite i några minuter, så det blev 2 timmar!

vi började med att snabbt gå igenom två armbars från rubberguard. ena heter crocodile, är inte säker på namnet på andra.
crocodile går ut på att jag när jag ligger i mission control knäar upp motståndarens armbåge samtidigt som jag drar i vristen, då har jag fått ut armen för en armbar.
den andra är liknande, jag får inte zombie för att motståndaren är för tight så jag pressar honom tightare, slår armarna genom till samma sida som mitt rubberguardben, drar ut armen (här kan jag göra zombie om jag vill) kastar ver andra benet för att få min armbar.

efter det gick vi igenom det som dagens pass egentligen skulle handla om.
Passeringar från guard!

Först den klassiska passeringen:
knä i svanskotan, armbåga ner, kliv med motsatt knä över och passera
(motsatt knä för att inte fastna i halfguard.

passera med en underkrok:
samma början, går under ett ben med ena armen, spjutar mig in och tar tag på andra sidan av motståndarens nacke.

dubbel underkrok:
samma fast du får chans att kasta över motståndarens ben

Kneewedge:
Du plaserar ett stadigt knä att bryta guarden med, passerar sen med det andra för att kunna snabbt glida över guarden utan att hamna i halfguard

crabwalk:
Bryt loss, gå upp, knip ihop knäna och crawla över motståndaren. Kul eftersom du slutar i boston crab

babywipe:
nästan samma som dubbel underkrok, men du drar ihop motståndarens ben och drar upp han på din höft för att kunna kasta honom åt sidan, du får en rysligt tight guard härifrån.

Efter det sparrade vi lite lätt, jobbade på transisions mest.

Dagens Kick-ASS move var min twister från twister side control efter jag gjort capoeira för att slingram ig ut hur en lockdown!

Dagens big no-no är att hålla ner motståndarens fot för att gå på anklelock när du sitter i rubberguard. vi testade eftersom det börjat ryktas att det var ett sätt att bryta sig ut. men de leder enligt våra experiment endast till tortyr.

= Fortfarande inget vettigt sätt att bryta sig ut ur rubberguard!

Over and out

Kommentarer
Postat av: Micke

Fan vad jag är avis. nej men ha det så kul att träna så får väl jag åka till jobbet hela dagen och gå runt i ett kyllager hela kvällen...

2009-07-09 @ 10:17:36
URL: http://gladiator.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0